23 Kasım 2009 Pazartesi

Askerlik Şubesi İşlemleri. Muayene Süreci

Üniversite yıllarında askerlik deyince aklıma yalnızca okulun otomatik yaptığı tecil işlemleri geliyordu. Sizin ruhunuz duymadan herşey oluveriyordu. Taa ki mezun olduğum güne kadar. Daha mezun olur olmaz bir yoklama telaşı başladı. Tabii her askerlik hikayesinde olduğu gibi bunda da binbir rivayet dolanıyor ortalıkta. Kimi der çırılçıplak soyup hepinizi tek sıra koridora dizecekler, kimi der yüzüne bile bakmadan kağıda damga basar yollarlar, kimi der hastane önlerinde sürünürsün günlerce vs.vs.vs... Tabii bunların hepsi de farklı zamanlarda farklı mekanlarda gerçekleşmiş olabilir ancak ben İstanbul Halıcıoğlu'naki askerlik şubesine başvurdum. Kütüğüm Kütahya'da olduğu için yabancılar şubesine gittim.



Mümkün olduğunca kütüğünüzün bulunduğu il/ilçede işlem yaptırmaya çalışın. En azından ikamet ettiğiniz il/ilçedeki askerlik şubesine gidin. Yabancı şubeler, özellikle büyük şehirlerde kalabalıktır ve hep bir "yabancı" gibi muamele görebilirsiniz. Askerlik işlemlerinin daha ününde bir dosya edinin ve içerisinden şunları eksik etmeyin;





Kimlik (T.C. Kimlik No'lu olmak zorunda. Kimliksiz hiçbir işlem yapamazsınız)

  • Kimlik fotokopisi (En az 10 adet hazır bulundurun. Okunaklı ve foto anlaşılır olsun)


  • Diplomanızın aslı (Master, doktora vs. yapıyorsanız enstütü/fakülte öğrenci işlerinden 3 günlük bir süe için alabilirsiniz)


  • Diploma fotokopisi (En az 10 adet hazır bulundurun. Arka yüzünde tasdik varsa orayı da fotokopi çektirmeyi unutmayın).


  • Vesikalık Fotoğraf (Enn az 24 adet. Asla fotokopisini götürmeyin. Eski tarihli olmasın).


  • http://www.asal.msb.gov.tr/ adresinde ilgili başvurunza ait belge/dökümanları doldurun. Birkaç kopya da boş çıktı almayı ihmal etmeyin. (Bu belgeleri almayı unutursanız telaşlanmayın, şubedeki danışmadan da veriyorlar genelde).

Evraklarımı teslim ettikten sonra beni Gümüşsuyu Asker Hastanesi'ne muayene için sevk ettiler. Sevk için verikleri evrak 3 iş gününde şubeye geri teslim edlmek zorunda olduğundan doğrudan Gümüşsuyu'na gittim. Aynı gün öğleden sonra işlem yapılmadığını öğrenince ertesi sabah saat 9:00'da gelmek üzere hastaneden çıktım.




Askerlik işlemlerinin neredeyse tamamı sabah saat 08:30'da başlar. Sabah erkenden gidin,  asla öğleden sonraya kalmayın. Muayene evrağı 3 iş gününde şubeye geri gitmeli. Asla "3 günüm var" diye son güne bırakmayın. 3 gün neredeyse anca yetecektir. (1. gün bekleme ve kayıt, 2. gün ön muayeneden sonra onay yada askeri doktora sevk 3. gün askeri doktor onayı  gibi...)





S:// Askerlik muayenesinde neler oluyor? Neler yapıyoruz?
C:// Süreç sırasıyla şubeye evrak teslimi, muayene sevk, muayene evrağının geri teslimi şeklindedir. Bulunduğunuz il/ilçeye göre değişmekle birlikte rutin bir sağlık kontrolü (hatta büyük şehirlerde aşırı yoğunluktan dolayı "bi sağlık sorununuz var mı?" şeklinde size bağlı bir muayene yaygın ) yapılıyor. Fiziki bir belirgin özür (boy, kilo, uzuv kaybı, gözlük vs. gibi) var ise ilgili uzman doktora sevk işlemi ile muayene en az 1 gün daha uzuyor.

Ertesi sabah erkenden hastane kapısındaydım. Öğleden önce benim gibi yüzlerce asker adayı ile avluda bekledim ve öğle yemeği için dağıldık. Yarım gün bu şekilde geçti. Öğleden sonra da muayene için bir uzman geldi, isimler okundu, sora olduk, herkese sırayla "bi şikayetin var mı?" diye sordu. Bu işlem öncesinde pekçok kişi "oğlum gözlükleri çıkaralım, göze sevk etmesin" dedi ama ben cengaverlik edip taktım gözlüğü. Asker bana da sordu, "yok" dedim. Tam onay mührü basacaktı ki kafayı kaldırıp gözlüğü gürdü. Evrağa "göz" yazıp sıradakini aldı. İşte bu göz yazısı işlemlerimi tam 1 gün daha uzattı. Göz doktoru kapısında elimde 12 sıra numarası ile er, erbaş, onbaşı, yüzbaşı, subay binbaşı ve eş/çocuklarına öncelik tanıya tanıya 1,234,213. olarak içeri girdim :) 2 dakika sonra "gözleri bozuk" yazısı ile dışarı çıktım. Şunu asla unutmayın, asker aday adayı olarak erden bile aşağı bir rütbedesiniz askeri birimlerde, dikkat :)


3. gün öğleden sonra evrak elimde halıcıoğlu'na döndüm. Artık bir engel olmazsa 1 yıl sonra askerdim. (Yüksek lisansa başladığım için canım okulum sazı devraldı ve otomatik teciller başladı, taa ki ağustos 2009'a dek...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder